måndag 27 april 2009

En underbar vecka!

Hej
Föra veckan var i särklass den bästa på länge!
Först ett studiebesök på Josua Rehab utanför Gamleby som var helt fantastiskt. Sjukt inspirerande och lärorikt, så vill jag jobba som socionom!

Sen så nu i helgen var det en underbar Credo rikskonferens!
De hadde tagit dit ett lovsångsband från Holland, Credo Worship.
På en internationell konferens visade sig att de som bandnamn hade valt samma sak som vår rörelse i Sverige så de blev inbjudna och nu kom de! Det var nog ett av de bästa lovsångsband jag varit med om. Riktigt tajta musikaliskt, rätt fokus, fick med folk i lovsång och dans. Låtvalet var bra också, var bra mäktigt på lördagens kvällsmöte då folk stod upp och dansade och lovsjöng Jesus till Dancing Generation (youtuba). Men som det brukar vara var det bästa att träffa dels alla kära vänner men också nytt folk och få inspireras av vad de gör ute i landet. Dessutom hade jag 4 härliga grabbar inneboende :). Det finns oerhört mycket att berätta men jag tänker inte skriva allt här. På söndagen efter den avslutande gudstjänsten var vi ett härligt och stort gäng som picnicade i observatorielunden. Följande sång återkom under konferensen och är en psalm som varit med länge i Credos historia (nmr 706 i svenska psalmboken om någon undrar 716):

Namnet Jesus aldrig mister
Genom tiderna sin glans
Det om evig kärlek vittnar
Som hos ingen annan fanns
Det till uppgift har att samla
Till Guds ständigt öppna famn
Alla mänskor unga, gamla
Detta underbara namn
Namnet Jesus - himlens hälsning
Det mitt hjärtas kärlek vann
I det namnet fann jag frälsning
Ingen annan frälsa kan


Jesu Namn! Hur skönt det klingar
Låt det höras kring vår jord!
Inget annat världen bringar
Hopp och tröst som detta ord
För det namnet hatet viker
För det namnet ondskan flyr
Vid det namnet skall rättfärdighetens rike
Skjuta friska skott på nytt
Namnet Jesus - himlens hälsning
Det mitt hjärtas kärlek vann
I det namnet fann jag frälsning
Ingen annan frälsa kan


Klart det strålar mitt i natten
Som en fyrbåk Jesu namn
Seglaren på farligt vatten
Leds till nådens trygga hamn
Och när sol och stjärnor slocknar
Jesusnamnet är det ljus
Som Guds folk i alla tider
Prisar högt i Faderns hus
Namnet Jesus - himlens hälsning
Det mitt hjärtas kärlek vann
I det namnet fann jag frälsning
Ingen annan frälsa kan

1 kommentar:

  1. Vad härligt att höra att du har haft en bra vecka. Det är ju alltid roligt att ha inneboende, det vet ju mina föräldrar iallafall, som har en grek och en japan under sitt tak...Fin psalm också, en gammal goding!
    Vi hörs!

    SvaraRadera