söndag 3 maj 2009

Helgen dag 4

Dag 4

Detta inlägg är närmast att betrakta som en epilog men jag tyckte det ändå vore kul att skriva om söndagen denna vecka. Vakande och pallrade mig iväg till Kummelby för att kollekttala om Credo. Jag trodde att jag även skulle vara med till förbönen men när jag kom till rummet där vi samlas så visade sig att så inte var fallet. Däremot visade sig att jag behövdes för att vi skulle bli två förbönspar och dessutom ville de ha med en man.Älskar att vara Guds verktyg! Kollekttalet det gick bra och jag hoppas det var mycket som kom in då kollekten delas mellan Svenska Kyrkans Unga och Credo. Blev använd en hel del i förbönen, fråga Cissi vetja ;)

Under dagen gjordes hushållssysslor och annat skoj. Sen bar det av till BK3 där jag skulle vara mötesledare.

En riktigt bra gudstjänst blev det. Jag kände mig (inte oväntat) bekväm i rollen som mötesledare, det gör jag flera gånger.


Äran tillhör Gud och lammet som oss vunnit med sitt blod!

Inte helt oväntat blev kyrkkaffet helt urflippat flummigt. Så där förlängdes livet med många år eftersom det var ett konstant garvande :D. När vi började röra oss hemmåt blev det en ordentligt stor gruppkram på tunnelbaneperrongen. Till tunnelbanan gick vi förresten i lovsång. Det är nice :) det känns av någon anledning helt naturligt att sjunga lovsång offentligt :D. Började läsa lite i bibeln på hemvägen och personen framför mig började prata med mig. Han var kristen som verkade nyss ha anlänt till Sverige :).

Detta blogginlägg är över och därmed min seriebloggning av helgen. Men en sak är säker:
Lovsången till Herren ska aldrig upphöra!

3 kommentarer:

  1. Gokväll! Din helg har stora likheter med min, vad konstigt! Det låter som en finfin helg! Du kommer helt säkert bli pastor på fritiden, det känner jag på mig! Kommer säkert upp nån mer gång i maj, vi hörs framöver.

    SvaraRadera
  2. Tackar :)
    Väldigt kul att vi hittade varandra i vimmlet och kul att få träffa den mytomspunna Maria, du får hälsa henne.

    Pastor på fritiden :). Den har jag hört innan ^^. BTW, när vi hade pannkakskyrka i fredags så hade vi hjälp av ett amerikaner från amerikanska UMU. Ett par av dem frågade om jag var pastor för gänget som var ute och pannkakde :P

    Hörs!

    SvaraRadera