söndag 3 maj 2009

Helgen dag 3

Dag 3

Oj oj oj! Wow!
Lättast att beskriva dagen är väl att gå från start till slut.
Dagen började med förbönsgudstjänst i Filadelfiakyrkan.
Väldigt härligt och kraftigt bönemöte där vi bad för Jesusmanifestationen, allt som gjorts de senaste dagarna och för Sverige i allmänhet. Många olika kyrko och samfunsledare avlöste varandra i att leda bön. Sedan bar det av mot Vasaparken, torget jag bestämt mig för att närvara på. Jag, Emma, Sara, Degen och Sofie åt en sjukt god fika innan vi kom dit. Värmen bara steg och steg och vi satt och njöt åt att höra de olika talarna som var där. Det blev en hel del lovsång och jubel kan jag säga! Sedan bar tåget av, vid detta laget hade jag möt upp med rätt många som jag känner och vi var på samma plats i tåget. Paraden avgick mot kungsan under lovsång, jubel och allmänt firande av Jesus! En hel del talkörande blev det och det har bidragit till att min röst inte är som den ska nu. En lovsång som sjöngs var en spontant omgjord version av "Sjung lovsångs alla länder":
Sjung lovsång hela Stockholm, och prisa Herrens namn!

Sedan anlände detta glädjetåg till Kungträdgården. Jag kan inte ens beskriva mötet där...Det var helt fantastiskt, en riktigt försmak av himmlen. Vi var mellan 17-18 000 där. Att se alla dessa kristna av alla samfund tillsammans sjunga lovsångs med (högt!) lyfta händer är något jag kommer bära med mig länge. Så underbart att all splittring läggs åt sidan och att vi tillsammans lovsjunger Jesus. För att inte upprepa mig så gå till mitt tidigare inlägg med låten "Be för Sverige". Den sjöngs där: Tiden den är mogen och nu så ska det ske. Har du kvar din tro, så ropa ut och be! Vi ber om en eld som blir till en brand över hela Sveriges land!
När den sista versen kom upp så verkade allas händer vara lyfta!

Många goda appeller gjordes och jag väljer att inte ens försöka sammanfatta det här. Förresten, vid ett tillfälle knäföll hela Kungsan.INGET annat sammanhang har gjort något sådant här i modern tid. Varför hände det då? För att ödmjuka oss inför Gud!

När detta var slut, var kvällen slut då?! Nej! Pannkakskyrka i kungsan!
Mycket pågick då i kungsan då manifestationen gick över i ungdomsmöte. Tänka sig att Svenskar kan börja dansa spontan långdans utan alkohol :). Vi hade (har!) något mycket bättre, Helig Ande och glädjen att få tillhöra och lovsjunga Jesus. En massa biblar delades ut! Jag och Anna tog en rejäl promenad via Drottninggatan, Västerlånggatan, Österlånggatan tillbaka till Kungsan. När vi kom tillbaka utbrast ett kramkalas utan dess like. Att vara ihopkurade i en stor gruppkram samtidigt som man ber var helt fantastiskt. Kramandet fortsatte medans vi började packa ihop. Sen fick vi för oss att springa och gruppkrama ett annat gäng en bit bort. Där så hade vi fyra killar precis blivit kristna. Vilken glädje!

Ja vänner, vad ska jag säga, underbart!

2 kommentarer:

  1. Helt klart! Jag längtar redan till nästa år! :D

    SvaraRadera
  2. Helt otrologt mysig dag. Det är helt naturligt att rösten inte finns kvar efter en sådan dag, men helt klart värt det!

    SvaraRadera