lördag 2 maj 2009

Helgen dag 2

Dag 2

Idag var det upp tidigt och in till Oas-möte. Kort sagt det var helt underbart!
Milstolpar var bland annat:
Hans Weichbrodt: "När vi kommer till himmlen ska våra tröjor inte vara våra av kondens utan av blod, svett och tårar!"
Raniero Cantalamessa: Karismatisk katolik som höll en härlig predikan om rättfärdiggörelse genom tro (mitt i predikan så sjöngs Amazing Grace). "Låt oss glömma våra tidigare gräl och sträcka oss mot Jesus och finna en ny glädjefylld enhet!
Sedan blev det lunch vilket efter mycket om och men blev på Taco Bar. Där anslöt sig Sofie B & S. Vi försökte slå vad om vilken Sofie som kom först men då alla sa att de trodde Sofie som skulle komma först så blev det svårt att avgöra vem som vann :P. Åter till kyrkan så höll Göran Skytte ett hejdundrande föredrag! Efter det var vi som är kaffeberoende tvunga att få vår fix vilket införskaffades. Sen var det ett jättebra mötes om började som jag var tvungen att avvika från.

Då pannkakskyrkades med Betlehemskyrkan. Det var jättekul. Inga klockrena samtal för mig eller så men ändock, vi var ute och spred Guds kärlek med att dela ut pannkakor. En minnesvärd händelse var en ballong som flög förbi väldigt lågt, återigen gå till facebook för bilder. Just nu har jag två inneboende som av olika skäl hamnat på min bäddsoffa, kul att få öppna sitt hem :).

Imorn är det den stora dagen!
Jesu namn ska proklameras, lovsjungas, äras, tillbedjas över hela vår stad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar