måndag 22 juni 2009

Humanisterna är i farten

De flesta av mina läsare som är bosatta i Stockholm lär ha sett humanisternas kampanj i tunnelbanan "Gud finns nog inte" (www.gudfinnsnoginte.se)

Denna: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=172543 tycker jag ni också kan ta en titt på. Nu skulle jag kunna fylla detta inlägg med att kommentera humanisternas kampanj hemsida med hur fördomsfull och osaklig den är. Men då det är frågor jag lär återkomma till så vill jag här säga tack till humanisternas och Christer Sturmark. Tack för att ni gör så att dessa frågor kommer upp i det offentliga rummet och att ni tar debatten. En eventuell motkampanj tycker jag skulle kunna ha följande rubriker:
Är personen framför dig endast ett viljelöst paket med celler?

Visst, inget blev till genom inget av sig själv. Logiskt!

En given låt att akomponjera en motkampanj vore lätt denna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar